Thea x Theo x TNOC



Na mijn eerste Thea had ik meteen zin in een tweede, maar dan in jurk-versie. Ik passeerde "toevallig" bij Huis van Katoen, liet de zoon een couponnetje kiezen en the rest is history.


Voor mijn eerste (proefversie) Thea maakte ik een gewone maat 40. Ik paste voor deze jurk aan naar 42 op de schouders, 40 in de taille en 44 op de heupen. Ik verlengde aan de hand van de lengte van mijn Helmi. Perfect!



Een brede rugplooi vind ik mooi (en zorgt voor nog een beetje meer bewegingsvrijheid en zwier) dus ik maakte die dubbel zo breed als in het originele patroon.



Ik nam er de kragen en staanders van Theo bij om een kraagje toe te voegen. Ik mat de halslijn van Thea en mat de staanders van de Theo's. Ik kwam voor een Thea halslijn maat 42 uit bij een Theo staander maat 50. Ik heb ergens toch een foutje gemaakt in mijn berekeningen, want ik had serieuze chance dat de stof wat rek had ;-).



De mouwen maakte ik net onder ellebooglengte. Het initiële plan was om een knoopje te voorzien hoger op de mouw en ze dan met een lintje omhoog te plooien. (Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel!) Daarvoor bleek de mouw dan toch te smal... Ik ging voor een Cisse afwerking, zoals ik dat deed bij de broeken van de zonen voor de communie. Ik vind dat echt een toffe afwerking en ben uiteindelijk ook heel erg tevreden met de mouwen van deze Thea.



De plaatsing van de knoopsgaten ging nog even gepaard met wat twijfel, want er staan uiteindelijk wel 11 knoopjes aan de jurk! Het bovenste knoopsgat stond meteen vast, gewoon gevoelsmatig. En het tweede uiteindelijk ook om inkijk te vermijden. Dan volgde de rest dus vanzelf. Mij stoort het alvast niet dat er zoveel knoopjes zijn. Toffe side-note: deze knoopjes komen uit een super grote knopenvoorraad van wijlen de grootmoeder van mijn man, zo fijn dat ik ze nog kan gebruiken!


En ik wilde ook graag een striklint. Dan weer twijfel: vast aan de jurk in de zijnaden? met riemlusjes? gewoon los? Ik ging voor de laatste keuze omdat ik dan de jurk ook gewoon zonder lint kan dragen. Da's een heel ander zicht en een heel ander gevoel, maar zal zo ook zeker gebruikt worden.


Zo, dan ga ik nu effe ergens een cocktailtje zoeken en wat genieten!

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Patroon // Thea // Zonen 09
Stof // coupon // Huis van Katoen

Reacties

  1. echt een heel mooi stofje hiervoor en goed gecombineerd, al die patroontjes

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten