Voor echt!


Mijn zoon weet wat hij wil. Hij was er dus vast van overtuigd dat hij zelf de stoffen ging uitkiezen voor zijn communie outfit. Een beetje met een klein hartje nam ik hem mee naar Huis van Katoen, en we stapten buiten met deze pareltjes! Een goeie keuze heeft mijn zoon, ik zeg het u!


Toen was het dus voor echt, ik ging de schaar zetten in die beauties... Ik begon met Theo, wat mij betreft het meest straightforward van de drie, ik maakte er eerder al een paar. En toch... Ik wilde de rugplooi aan de buitenzijde, en een beetje breder. Dat nam ik dus te letterlijk, en ik voegde ook nog naadwaarde toe aan middenrug. Gevolg: veel te groot en niet mooi! Opnieuw knippen...


Ik mat en mat nog eens om te zorgen dat het zakje goed zou uitkomen, maar ik vergat dat ik de bovenzijde nog moest omplooien. Gevolg: het zakje zat veel te laag! Opnieuw knippen... Het opstikken van het eerste zakje had gaatjes gemaakt in mijn stof. Gevolg: niet meer bruikbaar! Opnieuw knippen...


Maaaaar: tadaaa! Een Theo waar ik echt helemaal blij van word, met het zakje op de goede plaats, een doorlopende print op het voorpand, een (niet al te) brede plooi op het rugpand voor voldoende bewegingsruimte. Voor het uiteindelijke hemd combineerde ik een lengte 140, schouderbreedte 146, borstkas-breedte 152 en heup breedte 146. Nogmaals: meten is weten!


Voor Cisse en Jack koos hij deze prachtige linnen-katoen mix met een fijn streepje. Echt helemaal prachtig vind ik die stof. Ik maakte een Cisse in exact dezelfde maten als het proefmodel, dus dacht dat alles prima in de chacos was. Toen hij echt helemaal af was, op doorstikken van de tailleband na, laat ik zoonlief nog eens passen... Te klein! In de stof van de proefversie zat een beetje rek, in deze echt niet. Gevolg: opnieuw knippen... Ik diepte de kruisnaden uit (ik had reeds een full thigh adjustment gedaan) en naaide vol overgave op hoop van zege. Met succes!


Cisse kreeg omgeplooide borden (zo schoon!), een gewone tailleband, een rits en (druk)knoop). Dit is de eerste Cisse met rits (allee, in feite de tweede, herinner de paniekaanval van even geleden) en dat ging verbazingwekkend vlot!


Jack is echt een top-patroon. Na het kleine fiasco met cisse was ik bang om hier hetzelfde mee te maken (en hij was al geknipt samen met Cisse, en er was geen stof meer over!), dus stikte ik op iets smallere naadwaarde. En maar goed dat ik dat deed, hij past perfect!


Voor de voering gebruikte ik hetzelfde trukje als bij mijn eigen Jack, en voegde belegdelen toe onderaan. ik wou niet dat de gele voering zou komen piepen tussen broek en vest. Het werkte, alles bleef mooi op zijn plaats.


Jack kreeg gewone revers, kleppen (zonder paspelzakken eronder) en een split achteraan.


Ik weet niet wat jullie ervan denken, maar ik ben alvast mega trots op deze grote kerel, en op de outfit!


Een reactie is altijd fijn

-TNOC-

Alle stoffen // Huis van Katoen
Patroon broek // Cisse // Zonen 09
Patroon hemd // Theo // Zonen 09
Patroon vest // Jack // Zonen 09

Reacties

  1. O-ver-schot van gelijk dat je trots bent, ik ben het samen met jou want dit is een prachtige outfit! En haha, de horror, werk je dat met veel liefde af, na het maken van een testversie, en dan te klein, ik zou een klein beetje sterven ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is supergoed gekozen van hem seg! En knap gemaakt van jou!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten