Mijn eerste Thea


Ik maak nooit echte proefversies, maar af en toe ga ik voor "draagbare proefversies". Dan neem ik een relatief goedkoop stofje voor een test versie, dat ik toch mooi vind, dus als het dan past heb ik alvast een extra stuk in de kast.


Zo gebeurde met deze Thea. Linde had al een hele resem Thea's genaaid, en bij haar paste ik een maat 38. Die was me net iets te krap (zoals verwacht, overigens) dus ik besloot om een 40 te maken.


Het lijf verlengde ik niet, de mouwen wel (maar ik heb dan ook echt lange armen) met 6 cm. Ik maakte dus de lange mouwen. Ondanks de veelheid aan Theo's die hier al gefabriceerd werden, waren dit mijn allereerste polsboorden!


Aan de schouders vind ik deze maat prima, in de zij ook, maar aan de heupen had het een maatje meer mogen zijn. Het laatste knoopsgat dat ik maakte, tornde ik dan ook niet open, want het was vrij duidelijk dat ik dat toch nooit zou mogen sluiten :-)


De mouwen moet ik volgende keer echt wel wat verbreden aan de bovenarmen, want als ik deze pose te vaak aanneem ga ik eruit barsten. Waarschijnlijk moet ik wat oppassen bij het verlengen van de mouwen en moet ik hier en daar wat graderen. Ik wil ze trouwens graag nog nét ietsje langer.


Ik hou weeral heel erg van de afwerking: verborgen naden aan de passen, doorstikken waar nodig. Ik stikte ook de voorpanden en halsrand door, hoewel dat niet in de handleiding staat. Het is echt een super glibberig stofje, en ik was bang dat het anders helemaal niet mooi in model ging blijven.


De polsboorden gingen trouwens vlot, maar wel traag. Ik denk dat ik even lang bezig was met de twee polsboorden als met de rest van de hele blouse samen. Maar kijk, de aanhouder wint, ze staan eraan, ze sluiten en ze zijn (imho) perfect!


De volgende Thea wordt een beetje een specialleke en ligt geknipt klaar. Wordt vervolgd!

Een reactie is altijd fijn

-TNOC-

Patroon // Thea // Zonen 09 // maat 40
Stof // Huis van Katoen


Reacties

  1. Een hele mooie versie, ben al benieuwd naar je volgende. Ik doe ook aan goedkope maar draagbare testversies, anders zo zonde van de tijd als het wel past

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten