Gaatjes vullen


Een blik op de kleerkast van de jongste zoon leerde me dat hij eigenlijk niet genoeg t-shirtjes had om de zomer door te komen. Ik besloot ze zelf te maken. Billie werd opgediept, maten opgenomen, ik besloot maat 122 te maken.


Ik dook in de stoffenkast en haalde er alle tricots uit die wat mij betreft konden dienen voor een t-shirt. Sommige stofjes heb ik al zo lang dat ze ondertussen echt wel te kinderachtig zijn geworden, dus ik moest selecteren. Ik bleef over met 7 stoffen en een paar effen matchende exemplaren. Bandwerk for the win!!


Eentje wat zeker in de valies mee moet: het bergen-shirt! Het paneeltje vond ik eind vorig jaar in de uitverkoop van Het Machien, effen witte tricot zat in de voorraadkast en een strookje SYAS boordstof past er wonderwel bij.



Deze groene Froy & Dind stof ligt al (op de gok) een jaar of zes in mijn kast (ik kocht hem ooit bij wijlen Daaidieka, voor degenen uit de streek die deze stoffenwinkel nog kennen), en was bedoeld als voering voor een Lars voor de oudste zoon. Als je weet dat die ondertussen aan maat 152 zit, weet je ook dat je met een half metertje niet ver springt... Billie it is, dus!


Een shirt met helikopter stof stond meteen hoog op de lijst van de zoon zelf, want hij wou dezelfde als zijn broer. De hals werkte ik af met boordstof, maar verder komt deze volledig uit de restjes van een andere Billie. Dat wil zeggen dat er geen restje terug in de kast beland is, en daar ben ik altijd blij om!



Een effen t-shirt drong zich op, om te kunnen combineren met de laatste SYAS short. Deze mooie petrol is er eentje van Fragile (zo vertelt het etiket dat ik bij de stof stak mij) en komt uit een ver verleden van bij Mon Depot. Gewoon een simpel shirt, geen franjes. Perfect.


Nog eentje met een paneel: de vos! Ik combineerde eerst ook met wit, maar dat was dan nét niet hetzelfde wit en dat trok echt op niks. Terug uit mekaar dus en zwart erbij: veel beter. Ik zit hier nu dus wel met een halve witte t-shirt waar ik niet veel mee ben :-).


Dit is het enige stofje dat nieuw gekocht werd. We zagen het als coupon bij Huis van Katoen en de zoon pikte het zelf op. Omdat het de zoveelste keer was dat ik ze meetroonde naar daar, kreeg hij het van mij. Nog dezelfde avond was deze Billie geboren.

Dan is er ook nog Le Petit Prince. Daar heb ik eerlijk gezegd nog geen aan-foto's van, besef ik nu... Ik probeer het op korte termijn goed te maken!


Zo, nu kan hij er wel weer even tegen!

Een reactie is altijd fijn

-TNOC-

Patroon // Billie // Zonen 09 // maat 122
Stof berg // Art Gallery // Het Machien
Stof groene bolletjes // Froy & Dind // Daaidieka
Stof helikopters // Het Machien
Stof petrol // Fragile // Mon Depot
Stof vos // Art Gallery // Het Machien
Stof zebra // Huis van Katoen
Stof Le Petit Prince // Stoff und Liebe

Reacties

Een reactie posten