Rocco sweatpants for the win!

De jongens dragen nog steeds erg graag sweatpants, zowel thuis als daarbuiten. Sinds Rocco zijn intrede maakte, vind ik dat best okee!


Voor mijn kleine skinny boy nam ik nog een beetje breedte aan de achterkruisnaad weg. Ik startte dus met een proef-exemplaar voor de jongste, maat 116 small al ondertussen! De test maakte ik in een streepjes french terry van bij Madeline de Stoffenmadam.


Die test draaide prima uit, dus kon het echte werk niet uit blijven. Ik zag een tijdje geleden een gekochte broek bij Miekeitsmie, met een ingestikte middenvoor-vouw. Dat deed ik dus ook ;-). 


Ik nam een stevige piqué-tricot van bij Het Machien, die houdt prima zijn vorm. Ik nam de gewone Rocco en stikt door. Deze is wat mij betreft zeker school-proof!


Ik ben van in het begin fan van de opgestikte stukken van de Dex pants, dus maakte ik een kruising tussen Rocco en Dex. Ik volgde de werkbeschrijving voor de plaatsing van de stukken volgens Dex, stikte door, en transformeerde zo een simpele zwarte joggingbroek in een stoere zwarte sweatpants.



Ook grote broer kreeg er zo eentje. Hij koos zelf de stof en de boordjes uit bij Huis van Katoen. Beide broeken zijn al meermaals gedragen, dus ja, ik deed mijn best om de gebruikssporen te verbergen :-D. Maar dat is alleen maar een compliment zeker?


Een reactie is altijd fijn

-TNOC-

Patroon // Rocco // Zonen 09 // Maat 116S en maat 146
Stof strepen // Madeline de Stoffenmadam
Stof zwart // 't Stoffenwinkeltje
Stof groen // Het Machien
Stof petrol // Huis van Katoen




Reacties

  1. Geweldig!
    MIjn zoon is ook een sweatpants fan. Dat doorstikken tot beneden moet ik zeker ook eens proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die kruising tussen beide modellen is echt tof gevonden

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allé, een Jacob doorstikking dus, om het in Zonen09 termen te zeggen. Hoewel ik het niet heb voor flossige broeken, mag zoonlief in Rocco's wel naar school van me. Mooi stapeltje dus!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten