Odette


Vandaag stel ik jullie voor aan één van de meest gedragen stuks uit mijn kleerkast van dit moment. Het is nochtans iets simpels, het is deze Odette!


Eigenlijk is dit de tweede Odette die ik maakte vertrekkende van het originele patroon, dus de aanpassingen zijn al gebeurd. 


Ik moet standaard middenvoor bovenaan een cm naast de stofvouw leggen (compenseren voor mijn ietwat afhangende schouders). Bij deze tweede deed ik dat, dus het is de geoptimaliseerde versie!



Het is een echte all-round Odette. De ene dag draag ik hem om te gaan werken, de andere om te gaan wandelen.


Het stofje is een soepele tricot (kijk maar!). Ik twijfelde eerst omdat het zo flodderig is, maar nu ben ik helemaal weg van dit shirt net omdat het zo flodderig is! Deze beauty komt van Huis van Katoen, een bakstenen winkel in Aarschot met een uiterst lieve dame achter de kniptafel :-). Ik ben super blij dat er zo'n leuke winkel in de buurt is gekomen!



Normaal schrijft het patroon voor om de zoom vooraan een beetje naar boven te laten afbuigen, maar dat deed ik wijselijk niet (ook niet bij de eerste versie trouwens) en daar ben ik blij om.


De print kan mij helemaal bekoren, ik ben gek op blauw en roze momenteel.


Ik maakte het shirt al in juni, en het heeft de hele zomer dienst gedaan. Met de warmere temperaturen die ze volgende week voorspellen is het dus nog niet uit met de pret!

Wordt vervolgd...

Een reactie is altijd fijn

-TNOC-

Patroon // Odette // La Maison Victor mei-juni 2017
Stof // Huis van Katoen

Reacties

  1. Je ziet gewoon aan de foto's dat deze Odette echt een graag gedragen stuk is en je staat er dan nog een super mee ook

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 't Is een simpel patroon, maar afhankelijk van het stofje en enkele aanpassingen kan je er zoveel kanten mee uit! Dit is echt een toffe versie!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten