Palmbomen in oktober


Ik weet het: ik loop een collectie achter. Deze SYAS bleef drie maanden onaangeroerd in de kast liggen. Ze werd nochtans liefdevol meegebracht door Marleen, want tegen de tijd dat ik beslist had welke stof ik wilde uit de prachtige collectie was alles in onze contreien uitverkocht!


Mijn eerste idee was een trui voor zoonlief, maar naderhand besefte ik dat witte kledij voor de zonen eigenlijk geen optie is wegens te veel gemors. Mijn man stelde voor om er een rok voor mezelf van te maken, en een tijdlang was dat ook het plan. Uiteindelijk besliste ik op een goeie avond dat het een trui voor mezelf werd, en ik knipte meteen.


Dat kon, omdat ik de patroondelen al had liggen. De basis voor deze trui is namelijk (nogmaals) de Aster van LMV, omdat ik de mouwkoppen zo mooi vind vallen. Ik wilde echter geen boothals meer (zo heb ik er al drie ondertussen...) en combineerde met de halsuitsnijding van Stockholm Style uit het boek van By Eva Maria.


Omdat ik stof bestelde met het oog op een trui voor de zoon, lukte het natuurlijk niet om lange mouwen voor mezelf te maken. Ik ging dus voor de driekwart, of beter gezegd: ik ging voor het maximum dat mogelijk was uit één meter. 


Ik werkte alle boorden af met de bijhorende boordstof, die dus uiteraard heerlijk matcht. 


In de nek gebruikte ik een stukje van de zelfkant, een trukje dat ik her en der nog al heb gezien. De letters staan bij mij wel overkop, ik had geen zin in gepriegel om ze om te kunnen draaien.


De echte primeur voor de publicatie van deze trui gaat eigenlijk naar Sharon, zij postte een berichtje over de heerlijke Zonen 09 boottocht en daarmee gepaard gaande feestelijkheden. Op die dag droeg ik deze trui, al was de neklijn toen nog niet wat ze nu is, ik diepte ze nog een beetje uit.


Ik vind deze trui een echte topper, zacht, mooi, goeie kwaliteit, heeft nauwelijks strijk nodig, past bij vanalles! 

Ideaal om mee te gaan werken, mee in de zetel te hangen, mee op café te gaan, mee op restaurant te gaan, ... Een allrounder is geboren!


Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Patroon // Aster // La Maison Victor // en // Stockholm Style // Urban Style By Eva Maria

Reacties

  1. De halslijn is inderdaad vele beter nu! Duidelijk een allround sweater!
    Mooi!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi ! Echt zo een heerlijke trui die elk seizoen draagbaar is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Flink dat je je zelf nog niet schuldig maakte aan gemors ;-). Een toppertje, dat je nog veel gaat aandoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. echt een hele mooie, als je idd een smospot hebt dan is het zonde van het stofje en zoals je zegt je kan die zelf gewoon altijd aandoen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke trui! Groot gelijk om deze stof voor jezelf op te eisen...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die mooie stofjes, daar moeten de zonen niet altijd mee gaan lopen. Ik kocht de sanseveria's voor mezelf ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten