Billie overload part II


De Billies voor grote broer toonde ik jullie reeds in mei, nu volgen ook die van kleine broer. Ik knipte en naaide (weer) ineens vijf Billies. Zo'n tof gevoel, ineens vijf afgewerkte stuks! Hoewel, ineens is een beetje teveel gezegd, omdat ik een paar speciallekes probeerde.


De bedoeling was om alle vijf de Billies te maken van stofjes die nog in mijn kast lagen. Dat lukte, op één na. Toen ik bij Het Machien was kon ik deze leeuwtjes niet laten liggen. Het is ook de lieveling van kleine broer geworden, dus gelukkig nam ik het mee.


Er moest en zou persé ook nog eentje uit de mooie Zonen 09 stof komen. Daarvoor was een beetje kunst-en-vliegwerk nodig, maar het werkte. 


Het "whoewhoewhoe" indianen shirt (zoals het steevast wordt genoemd) is wel volledig uit restjes gemaakt. het allerlaatste restje indianen van de doop-outfit gingen hierin. Ik blijf het een vrolijk stofje vinden.


Een laatste restje I got stripes, waaruit ik eerder een prachtige (al zeg ik het zelf) en nog steeds gedragen Theo polo maakte, werd ook omgedoopt tot shirt. Ik combineerde met een afgedankt shirt van papa, maar dat was niet zo'n goed idee. Er zit niet meer genoeg rek ik dit laatste stofje, dus de pasvorm laat te wensen over. Maar om in de tuin te ravotten is het nog prima in orde!


Voor de laatste deed ik wat extra moeite. Een mooi paneeltje van Le petit prince vond ik bij Stoff und Liebe, alweer een hele tijd geleden. Ik wilde re rode accenten benadrukken, dus werkte ik af met rode boordstof. De naden doorstikte ik coverlock-gewijs met een siersteek. Ook de mouwen en de onderkant werden zo afgewerkt. Dat duurt dus echt een eeeeeeeuwigheid, maar ik ben wel blij met het resultaat!


Allemaal werden ze deze keer afgewerkt met neklintje en label, ik vergt er geeneen! Ze kunnen er weer alletwee tegen, en het evenwicht werd hersteld.


Patroon // Billie // Zonen09 // maat 98
Stof leeuwen // Den depot van het machien
Stof indianen// Babarum
Stof kevers // Zonen 09
Stof I got stripes // Petite Couture
Stof Le petit prince // Stoff und Liebe

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

  1. Super leuke shirts! gebruik je de afmetingen van het patroon voor de halsboord? Ik krijg deze nooit zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vrouw, er bestaat niet zoiets als billie-overload!
    Helemaal weg van het vliegertjesexemplaar trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keiflink, zoveel stofjes uit je stash verwerkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zijn weer leuk! De siersteek bij de laatste geeft het een hele mooie touch. Goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten