Billie overload part I


De zomer komt eraan, en eindelijk sluipt dat gevoel ook in mijn naaimachine. Ik begin er elk jaar opnieuw te laat aan, zomer-naaien moet klaar zijn als de zomer begint. Soit. Niet zo, dus.


In een verwoede poging om de zomer toch nog voor te blijven, dook ik in mijn stoffenkast. Op eentje na zijn al deze Billies gemaakt met wat er nog in de kast lag (pluim voor mezelf). Ik maakte raglan mouwen, gewone mouwen, met paspel, met opdruk, met zakje ... voor elk wat wils!


De cameo kwam dus ook nog eens uit de kast, en omdat ik wel blij ben met het resultaat, hier nog even een close-up:


Ik heb me geamuseerd, en gerealiseerd dat een 'simpel' t-shirtje naaien langer duurde dan ik dacht, vooral dan de afwerking. 


In elkaar zetten is twee keer niks, omzomen duurt al wat langer, en de boordjes goed krijgen spant de kroon.


Voor het omzomen blijf ik steevast - in tegenstelling tot een groot deel van naaiend en bloggend Vlaanderen - vasthouden aan de tweelingnaald. Ik vind dat mooi, en heb nog nooit een geknapte draad gehad. Al zijn die siersteken op mijn machine ook wel leuk (en gigantisch onder-gebruikt) dus wie weet.

   

Bij het boordje voorzag ik ook elke keer een neklintje en (behalve bij eentje omdat ik het vergat) een label, op vraag van de zoon. Zowel hij als de papa zien namelijk anders niet welke kant de voorkant is. Zucht. Maar bij deze dus opgelost! Het mooi doorstikken van het lintje vind ik nog het moeilijkste deel, maar uiteindelijk tevreden.


De shirts zullen voor verschillende gelegenheden uit de kast komen, en zoveel mogelijk!


Om te wandelen deze zomer in de bergen ...


Volledig party proof als je 't mij vraagt (met een Cisse van vorige zomer die nog past)...


Voor de laatste schooldagen (met rechts een nooit eerder geblogde Cisse, met ondertussen reeds opgelapte knieën)...


Om te ravotten ...


Camouflage gewijs ...


Kleine broer zei bij elk afgewerkt stuk: Ik wil ook een truitje van mama! Ze zijn alvast geknipt :-)


Patroon // Billie // Zonen 09 // maat 140
Stof bladeren // Den Depot van Het Machien
Stof monsters // Den Depot van Het Machien
Stof ruitjes // Julija's shop
Stof munt // Off Beetle munt // Zonen 09

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

  1. Mooie afwerking! Ik gebruik ook nogaltijd een tweelingbaald! Laat de zon nu maar stralen !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie stapel!
    Ik begin ook altijd te laat. Ik moet zelfs nog beginnen met t shirts naaien.
    Ik heb al wel een stapel lange broeken kort geknipt, deze moet ik nog zomen en dan zijn de eerste korte broeken klaar.
    Groetjes stipjes en datjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig he, die Billie... Knappe exemplaren. Herkenbaar trouwens... Dat afwerken!!! Maar ik moet zeggen, het begin alsmaar vlotter te gaan ;⁻). Ik zoom ook met een tweelingnaald trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat zou ik hier ook eens moeten doen! Geweldig leuke stapel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahaha die zonenjaloezie, dat is hier ook vaste kost ;)
    Strakke shirts en weer zeer mooi afgewerkt. Heb je goed gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig! Ik gebruik ook nog vaak de tweelingnaald, mijn breedste knapt inderdaad ook nooit, die smalle wel. Soms gebruik ik wel een sierstiksel gewoon omdat het mooi is ;-)
    volgens mij is dit stuk van de kleerkast nu wel klaar voor de zomer ;-) op naar het volgende

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super tof! Het blijft toch een toppatroon eh.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie echt vakmanschap! Leuke shirts, mijn favoriet is zeker deze met oranje opdruk, zalige kleurencombinatie!
    Wou dat ik ook zo tevreden was over de tweelingnaald!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk he zo bandwerk. Ik gebruik ook meestal nog een tweelingnaald hoor. Sinds ik de steeklengte groter zet, geen problemen meer met geknapte draden.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wooooohow zeg! Dat is een -schoon- bandwerkje om u tegen te zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toffe Billies weer! En zo herkenbaar. Ook hier rolden een aantal Billies voor mijn zoon vanonder mijn naaimachine. Drie compleet verschillende. Met lintje in de nek omdat papa en zoon anders niet weten wat de achterkant is. En ook ik ben fan van m'n tweeling naald en gebruik deze steevast voor het omzomen van tricot kleding :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wonderful fabric design. I love this design. I found another fabric design here.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten