Origami



Tijdens ons naaiweekend nam ik moeilijkere en makkelijkere projecten mee. Deze Aster uit La Maison Victor valt in de laatste categorie, net als de bergen Billies, die ik als afwisseling maakte van het zware denkwerk bij Rozy en vooral Lars


Dit is mijn laatste afgewerkt stuk van dat weekend, waar ik met heimwee op terugkijk!


Ik was met deze Aster niet aan mijn proefstuk toe. Ik maakte er eerder al twee. Alledrie de exemplaren worden enorm veel gedragen. Ze zitten gewoonweg zalig.


De stof haalde ik bij Madeline de stoffenmadam. Ik wilde de roze variant, maar die was uitverkocht, dus kwam ik met de witte naar huis. Daar ben ik nu erg blij mee, want ik vind het leuk zo.


Net als bij de vorige exemplaren, verlengde ik de mouwen. De halsboorden versmalde ik zowel voor- als achteraan twee centimeter. Zo vallen ze perfect in boordstof.


Het in elkaar zetten van de trui ging enorm vlot. Van heel deze blogpost denk ik dat de meeste tijd ging naar het plooien van de origami kraanvogels.


Ik heb in ieder geval een topexemplaar bij in mijn kleerkast, al is die daar niet veel te vinden, eerder rond mijn lijf of in de was.


Edit: excuses voor de vreselijke selfie-foto's, ze werden genomen met de zelfontspanner bij tegenlicht!


Patroon // Aster // La Maison Victor
Stof // Design by Poppy // Madeline de stoffenmadam


Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-


Reacties

  1. Ik zag die stof in de winkel en heb staan twijfelen.. Nu ik jouw exemplaar zie heb ik natuurlijk spijt dat ik ze niet kocht... Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag die stof in de winkel en heb staan twijfelen.. Nu ik jouw exemplaar zie heb ik natuurlijk spijt dat ik ze niet kocht... Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh das echt een schone versie van de aster! Ik plan er ook al lang eentje voor mij maar tis er spijtig genoeg nog niet van gekomen...
    Wikkelgatjes (HTTPS://eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh das echt een schone versie van de aster! Ik plan er ook al lang eentje voor mij maar tis er spijtig genoeg nog niet van gekomen...
    Wikkelgatjes (HTTPS://eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi. De zwart wit stof geeft dit zo net iets meer karakter waardoor ik deze trui net iets chiquer vind als een gewone aster ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel schoon, nu heb ik spijt dat ik de stof niet kocht

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi stofje en weer een heerlijke Aster erbij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook mijn favoriete patroon, die Aster! Heel mooi in zwart/wit!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten