Grote broer, de nieuwe broek en de peuter-proof-kerstboom

"Ik vind twee dingen het leukste, mama, jarig zijn en Kerstmis!" Die woorden kwamen onlangs uit de mond van de oudste zoon. De kerstboom opzetten is iets wat hier al eens durft uitgesteld te worden, maar dit jaar was er geen ontkomen aan, grote broer is in kerst-modus! 

In de aanloop daar naartoe werd de kleerkast van grote broer nog maar eens uitgebreid met een broek. Onder het motto 'never change a winning team', werd het ook nu een Cisse, in exact dezelfde maten als deze. Het stofje vind ik ideaal voor een broek, een beetje gekleed, toch soepel, en met kleine spikkels in. Ik combineerde met een petrol blauwe paspel, die nog over was van deze Lars voor kleine broer.


Ik experimenteerde een klein beetje met sierstiksels, al valt het door de spikkels in de broek niet echt hard op.


Deze broek brengt de teller van goed passende (door mama gemaakte) broeken op vier, met twee reserve (gekochte) voor het geval dat mama niet kan volgen met wassen. U begrijpt dat vier (en vaak ook zes) te weinig is voor een kerel van vier jaar, die graag al eens hond, draak of stier speelt (of bij uitbreiding alles waarvoor op handen en knieĆ«n moet gekropen worden, inclusief op de speelplaats…). Er volgt dus meer binnenkort :-)


De broek werd aangeschoten voor een kerst-broek fotoshoot, al had de zoon alleen aandacht voor de kerstboom, niet voor de broek. Het kerstboom probleem van dit jaar gaat als volgt: kleine broer heeft een uitermate grote interesse in alles waar hij eigenlijk niet mag aankomen. In gedachten zagen we de kerstballen al in duizenden stukjes op de vloer liggen…


Daarom hebben wij dit jaar een peuter-proof-kerstboom, met papieren kerstballen, eigenhandig versierd door grote broer. Hij is super fier op "zijn" kerstboom. Okee, er hangen ook lichtjes, slingers en sneeuwvlokjes in, en ongetwijfeld zal kleine broer zijn kans wel eens schoon zien om toch eventjes te voelen… Maar hij kan in ieder geval niks stuk maken :-). Ik las onlangs ergens over het volgen van een fotografie cursus teneinde betere blog-foto's te kunnen maken, ik stel me volledig kandidaat om mee te gaan... U weze gewaarschuwd, de kerstboom-foto's zijn niet fantastisch. Maar wij zijn wel erg blij met onze boom!




Nu nog kadootjes voor onder de boom, een dekentje voor in de zetel, een warme choco voor in ons pollekes en de gezelligheid kan niet meer op!

Verder wil ik nog even reclame maken, voor het geval er mensen in de buurt zijn / naar ons toe willen komen die wel zin hebben om nog eens een beetje me-time in te plannen, samen met andere naai-gezinden:


En tot slot: zag u dit al? Mijn hart maakte een klein sprongetje :-). Bedankt, lieve lezers!



Patroon // Cisse // Zonen 09
Stof // Stoffenspektakel

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

  1. Een heel mooie kerstboom, hij mag er fier op zijn! En de mama ook op die mooie broek!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Warme, gezellige Cisse en oh, die papieren kerstballen, super! Hier ook een en al geknutsel, maar opruimen, daarvoor hebben ze het te druk ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie broek! En originele oplossing, papieren kerstballen :-) Ik zocht vorig jaar lang naar niet-breekbare kerstballen, want met onze Ernest zijn glazen ballen ook Ć©cht geen goed idee...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier ook een peuter-proof kerstboom sinds er kindjes waren die rond liepen. Nu nog een paar jaar tot ook de jongste groot genoeg is en dan mogen er terug glazen ballen in. Mooie broek trouwens! Is dat een wollen stofje? Echt helemaal ook mijn ding! En je hebt er een volger bij. Ik was net 101 zag ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig mooi die broek!

    Zo'n dagje naaien klinkt leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie broek! Wat een leuke oplossing die papieren ballen! En...gefeliciteerd met de 100! Ik lees al een tijdje mee met veel plezier :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze Cisse past hem perfect! Zou mijn zoon ook nog kunnen gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie geklede broek, perfect voor de komende feestdagen! Herselt is eigenlijk vlakbij, lijkt me wel leuk zo'n naaidag, de verleiding is heel groot :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Doet deugd als je daar 100 ziet staan,hƩ!Ik had dat een tijdje geleden ook ;) We zijn goed bezig...Jammer dat het te ver is voor de naaidag,maar veel naai plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zachte, passende broeken voor onze zonen kunnen maken. Geweldig toch! Weer mooi gedaan. Onze oplossing voor de kerstboom dit jaar... Een mini kerstboompje bovenop mijn grootmoeder haar oude naaimachinemeubel! Hij haalt anders echt alles naar beneden die kleinste van me. Normaalgezien tot maandag...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten