Maya en Wolf in een truitje

Er zijn verschillende stijlen te ontdekken in naaiend blogland. Eentje waar ik specifiek een zwak voor durf te hebben is wat ik noem de "Duitse stijl". Kleurrijk, gedurfd, ietwat eclectisch, zeker voor kinderkleding. Twee Duitse blog die eclectisch gaan zonder 'erover' te gaan zijn voor mij tausendbunt en aennie. Ik heb dat altijd al wel gehad, soms durven goeie vrienden me wel eens zeggen dat ik vreemde kleurencombinaties maak. Tja, ik trek me dat niet aan, zolang ik het maar leuk vind.

There are different styles to be discovered in blogland. One in specific I refer to as the "German style". Colorful, edgy, a bit chaotic, especially for children's wear. Two of my favorite German blogs are tausendbunt and aennie. I've always had that, and still sometimes get the remark of making odd color combinations. I don't really care, as long as I like it.




Dit truitje past voor mij in die Duitse stijl. Het Maya-stofje komt ook van een Duitse webshop en ik was er instant verliefd op. Ik bestelde zodra er nabestellingen mogelijk waren, samen met nog een paar andere kleurrijke, eclectische stofjes :-).

This sweater fits in that German style. I bought the Maya-fabric on a German webshop and I loved it from the second I saw it. I ordered right away, together with a few more colorful, chaotic fabrics :-).



Ik vertrok van Wolf voor dit truitje. Wolf, het patroon dat zoveel meer is dan een pyjama! Het is gewoon een super trui- en broekpatroon vermomd als pyjama-patroon! Ik verbreedde de mouwen. Ik heb duidelijk grote zonen, maat 92 standaard past prima, N is net 1 geworden!

I used Wolf as a start for this sweater. Wolf, the pattern that's so much more than pajamas! It's a fantastic sweater and trouser pattern disguised as pajamas pattern! I broadened the sleeves. I obviously have big sons, size 92 fits perfectly, N just turned 1!



Om de Duitse stijl compleet te maken, verknipte ik het voorpand. Ik vond een voorpand met een ster op Pinterest, maar ik wilde de ster in één keer doen, om de tekening niet te hoeven verknippen (zie je dat zowel Maya, als Willy, als Flip, perfect op het voorpand staan? *Fier*). Ik heb er even mijn hoofd over gebroken…

To complete the German style, I cut the front apart. I found a front with a star on Pinterest, but I wanted the star as a whole, to not have to cut apart the fabric (did you notice Maya, and Willy, and Flip - these are probably not their English names, anyway - on the panel? *Proud*). It took me some time…




Uiteindelijk is het geworden zoals ik het wilde. Ik ben er blij mee :-)

Finally, I have what I wanted. I'm happy :-)


Stof: Biene Maya in einem unbekantes land - Stoff und Liebe
Patroon: Wolf - Zonen09

Een reactie is altijd fijn!
I'd love to hear from you!

-TNOC-


Reacties

  1. Gedurfd? Ja, zeker! Maar het werkt! Echt geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Origineel! Heel mooi gedaan, hij was het denkwerk waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kinderen verdienen kleurrijke kleding. Zo origineel van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Cool Joke! En keitof dat je gewoon voor je ding durft gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk bedacht en ik ben voor een vergelijkbare stijl :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die "Duitse stijl" (in gedachten noemde ik dat ook zo :) ) is totaal mijn ding niet, maar voor deze toffe sweater maak ik graag een uitzondering!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel tof die ster! Die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten