Bloglovin' instellingen

Even een tussendoortje. Ik las via Juffrouw Kersjes, en uiteindelijk via blogaholic, iets over de statistieken via Bloglovin'. Het is nu niet dat ik zo super veel volgers heb, of dat ik veel van statistiek ken, maar het kan toch alleen maar handig zijn voor iedereen. Daarom geef ik het hier ook even mee!

Sinds 12 februari heeft Bloglovin' zijn systeem aangepast. Blogberichten die je wil lezen, openen niet meer in een extra venster, maar in een iframe, die je de mogelijkheid geeft om de volgende en vorige blogpost in je feed te lezen. Het openen van een iframe telt niet altijd mee voor de Google-analytics, wat ervoor zorgt dat er een schijnbare daling is van het aantal keren dat je blogbericht wordt gelezen.

Je kan in je Bloglovin' gebruikersinstellingen aangeven dat je blogs niet wil lezen in een iframe, maar in een apart scherm. Daardoor krijgt de eigenaar van de blog die je bezoekt een hogere statistiek. Je kan dus zelf niets aan je statistieken doen, maar je volgers kunnen dat wel!


Ik paste het al aan, doen jullie het ook?
Dankjewel alvast, voor mezelf en alle andere blogs die jullie volgen!

-TNOC-

Reacties