Het hemdje dat eindelijk een hemdje werd

Dit hemd was bedoeld om te dragen op de babyborrel van ons nichtje. De kleine schat is ondertussen bijna anderhalf… De deadline werd duidelijk niet gehaald…

Initieel ben ik echt speciaal naar de stoffenwinkel gereden om dìt stofje te halen, het moest en het zou dìt stofje worden. En ik ben er ook effectief meteen aan begonnen.

Ik kon me dus niet meer zo goed herinneren waarom ik het niet had afgewerkt … tot ik het onlangs terug ter hand nam. Toen wist ik weer.

1 - Ik was een beetje teleurgesteld in de kwaliteit van de stof. Het is tenslotte een stofje van Michael Miller, en dus niet echt goedkoop. Maar naargelang ik naaide (en op het einde al helemaal als ik de gaten maakte voor de kamsnaps) ritste de stof precies een beetje door, als je begrijpt wat ik bedoel. En ik heb verschillende naalden geprobeerd, ze hadden het allemaal.



2 - Pluspuntje: het zakje is super goed gelukt :-).



3 - Het maken van de mouwsplitten was een regelrechte nachtmerrie. Ik zag het niet en vond dat ik het niet proper afgewerkt kon krijgen. Ik heb doorgezet en ben uiteindelijk toch een beetje fier dat ik een hemdje heb gemaakt met lange mouwen.




4 - (en dit is het punt waarop het echt 'op de hoop' belandde) Ik heb mijn kraag er verkeerd aangezet… De onderkraag zit vanboven en dus is de mooi doorgestikte kant verstopt. Bovendien zie je dus de naad van de kraag. Als ik het niet zeg zie je het niet (tenzij je een geoefend naaisters-oog hebt misschien), maar ik vond het allesbehalve leuk. Ik wilde het er ook niet terug afdoen, wegens de kwestie met de doorgeritste stof, weet je wel. Het belandde dus op de hoop.



Een tijd geleden vond ik het weer, en ik dacht 'Luie doos, alleen nog omzomen en het is klaar! Waarom heb je dat niet meteen gedaan!' En toen herinnerde ik me puntjes 1, 3 en 4 van hierboven.

Ik heb het alsnog afgewerkt. Gelukkig neem ik altijd ruime maten, en past het hemdje nog net (al had ik een knoopje meer moeten nemen). Babyborrel, iemand?


Stof: Michael Miller - Tiny tiles Espresso - van bij Den Depot
Patroon: Vinkenhemd - La Maison Victor Editie 1 Winter 2013-2014

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

  1. Tof hemdje! Die kraag, dat heb ik ook al wel voor gehad. En proberen uit te leggen aan de wederhelft hoe rot dat is, 'maar dat zie je toch niet'.... Om maar te zeggen, herkenbaar :-) Groetjes van een 'naaien voor zonen' fan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, een hemdje anderhalf jaar na datum afwerken, dat zou bestemming 'ergens anders' meekrijgen. Goed dat jij zo vooruitziend was om een grotere maat te kiezen! En dat je het na al die tijd afwerkte, chapeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo op de foto's ziet het er anders heel leuk uit! Wel spijtig van de stof ...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten