Stierengevecht!

* Dit bericht hoort in een reeks, en start hier*

Voor zoon 1 mocht de trui al net iets stoerder zijn, hoe schattig ik de indiaantjes ook vind. We gingen in samenspraak voor deze fantastische stof van Lillestoff, waarvan ik nog een couponnetje vond. Het was perfect om de trui uit te maken. En uiteraard, wilde ik ook deze omkeerbaar :-). Resultaat van de stieren:



De andere kant werd effen oranje, met een stierenkap (gewoon omdat de oranje stof op was, maar ik vind het wel leuk zo). Ik haalde mijn Silhouette Cameo nog eens van stal om een flockske te placeren op basis van de print van de stof. Resultaat oranje kant:



Mijn eerste omkeerbare kaptrui maakte ik volgens recept van Eva. Dat werkt prima en is super gedetailleerd uitgelegd, maar de luie naaister in mezelf vond dat het gemakkelijker moest kunnen. Voor degenen die iets hebben aan mijn korte uitleg, dit is hoe ik het deed:
- voorpand, achterpand en mouwen van de buitenstof ineen
- voorpand, achterpand en mouwen van de binnenstof ineen
- kapnaden sluiten en binnen- en buitenkap aaneen zetten
- kap tussen binnen- en buitenstof vastnaaien
- mouwen in één keer aaneenzetten door de mouwoord in één mouw te steken en de andere een beetje om te plooien (keergat laten  langs binnen)
- heupboord idem als mouwboorden
- keren, keergat sluiten, en klaar!

Patroon: Kaptrui uit Stof-voor-doe-het-zelvers 1
Stof: Den Depot

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

  1. Cool, dat je een eenvoudigere versie bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw die stierenkop is mooi! Knap hoe je dit doet, jij hebt al wat meer ervaring met een cameo zie ik! Hopelijk heb ik snel meer tijd om mij er ook eens mee bezig te houden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten