Naar school in stijl!

We hebben de eerste schoolweek goed overleefd. Geen enkel traantje gevloeid aan de schoolpoort, niet bij mama en niet bij de zoon! Wat ben ik fier op mijn kleine grote kerel.

Bij de eerste schooldag hoort een bijpassende gloednieuwe handgemaakte rugzak, dacht ik zo! En die ga ik nu aan jullie voorstellen…

We have successfully survived the first week of school. Not one single tear, not with mom and not with the son! How I am proud of my little big guy.

A first school day asks for a matching brand new handmade backpack, I decided! And it will be introduced to you right now…




Voor de afmetingen en vormen vertrok ik van deze tutorial:
The sizes and shapes I took from this tutorial:

Net als de originele, heeft de mijne paspel en een stevige rits.

Just like the original one, mine has paspel and a sturdy zipper.



Ik voegde een bodem in skai toe, om hem wat meer waterbestendig te maken.

I added a skai bottom to increase the water resistance.



Ik heb de hengsels wat hoger geplaatst. Om ze vast te zetten heb ik het achterpand in twee geknipt en terug aan mekaar gezet.

I placed the handles a bit higher. To attach them, I cut the back panel in two and put it back together.



Er is een kleine "lits" voorzien om eventueel omhoog te hangen (of, zoals hier, een fluo pet aan vast te maken).

It has a little handle to hang it on the wall (or, in this case, to attach a fluo hat).


De binnenkant werd volledig voorzien van voering in sterrenstof met twee binnen-zakjes om briefjes in te stoppen.

The inside is completely finished with lining in star-fabric, with two inner pockets for papers.



En dan: klaar om te gaan!!!

And: ready to go!!!


Stof van het stoffenspektakel, paspel van De Stoffenkamer, een rits van de Veritas, en skai, plastieken gespen en tassenband van Koekepeertje.
Fabric from Stoffenspektakel, Paspel from De Stoffenkamer, a zipper from Veritas, and saki, plastic holders and bag-band (or another English word that I don't know) from Koekepeertje.

-TNOC-

Reacties

Een reactie posten