Winterklaar

Aangezien de mouwen en pijpen van de pyjama's van vorig jaar allemaal gereduceerd zijn tot driekwarts lengte, was het tijd om weer een paar nieuwe te maken. In volgorde van afwerken presenteer ik u:

Since the sleeves and legs of the PJs from last year were only three quarters length anymore, I felt the need to make some new ones. In the order of finishing, I present to you:

1 - De piraten-pyjama - Pirates PJs

Met een stofje dat ik meer dan een jaar in de kast liet liggen, waardoor er eigenlijk niet meer genoeg was voor een volledige pyjama, en dus een deel in een effen kleur moest

With a fabric I had in my closet for over a year, so I was left with not enough for an entire pair of PJs, and thus made part of it in  plain fabric

Stof/Fabric: Bora

2 - De Woody-knock-off pyjama met streepjesbroek - The Woody-knock-off PJs with striped trousers

Ik wilde al lang een Woody-look-a-like maken, en nu is het er ook echt van gekomen. Alhoewel de echte Woody's meestal fellere kleurtjes hebben en een ingewikkeldere (is dat een woord?) tekening hebben, vind ik hem zeer geslaagd. Het is mijn persoonlijke favoriet van de drie, niet in het minst omdat het zalig zachte en stevige stofjes zijn!

I have wanted to make a Woody-look-a-like for a while now, and finally did it. Although the real Woody's usually have brighter colours and more complicated drawing, I like it. It's my personal favourite out of the three, not in the least because of the soft and thick fabric!

Ik ben super fier dat de streepjes overal ook echt mooi doorlopen

I am super proud that the stripes actually carry on everywhere

En ik heb mijn nieuwe speelgoedje eens getest! De Cameo is echt een super machien, dat gaat hier nog veel dienst doen.

And I have tested my new toy! The Cameo is a super machine and will be used a lot around here.

Stof/Fabric: Daaidieka, gekocht op de braderij in Herenthout
Flock: Bambiblauw

3 - De regen pyjama - The rain PJs

Dit stofje is gekocht zonder projectje in mijn hoofd, maar ik heb besloten dat zoonlief te oud is om in deze stof overdag rond te lopen, dus een pyjama zou het worden!

I bought this fabric without a specific project in mind, and decided afterwards that my son is too old now to wear this during daytime. PJs they would be!

Met ook een Cameo-extraatje, waardoor ik geleerd heb dat ik altijd mijn tekening moest spiegelen vooraleer ik ze uitsnij, want nu is de paraplu van het jongetje niet naar de regendruppels gekeerd. Mijn mama zag niet eens dat het een jongetje met een paraplu was, dus volgende keer zowiezo maar iets anders kiezen, denk ik!

With another Cameo extra, which thought me to always mirror the image before cuting, because now the umbrella doesn't face the rain drop. My mom didn't even see it was a boy holding an umbrella, so maybe I'll have to choose something completely different anyway!


Stof/Fabric: Bora

Patroon voor de drie pyjama's hetzelfde/Pattern identical for the three PJs:
Top: Ottobre 4/2013, n°9: Rascal
Broek/Trousers: Ottobre 4/2013, n°27: Ultimate Casual, waarbij ik de voor- en achterpanden aan elkaar tekende om een zijnaad te vermijden / I cut front and back pieces attached to each other to avoid side seams.

-TNOC-

Reacties

  1. leuke pyjama's zou zo het patroon willen overnemen helaas heb ik niet de ottobre van 4/2013 de dames hier zouden direct verkocht zijn op deze groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het is gewoon een basic patroontje met raglan mouwen en een jogging broek, hoor ;-). Maar ze zitten erg goed!

      Verwijderen

Een reactie posten