Fulton sweater blazer


Ik eindigde mijn vorige post met de belofte op iets extra: hier is ie dan! Om de outfit af te maken, naaide ik een Fulton Sweater Blazer van Alina design co. Ik werd verliefd op het kraagje, en ben dat nog steeds.


De Fulton is een jasje, ontworpen om te maken met rekbare stoffen, en niet gevoerd. Ik voerde dus een paar wijzingen door:
- ik voegde een voering toe, in dezelfde stof als de jumpsuit
- ik verkortte aanzienlijk, want ik wou een vestje op heuplengte terwijl het patroon voorziet voor dij- of knielengte


Het is nu net iƩtsje te nipt onder mijn oksels, vermoedelijk omdat ik voerde met een niet-rekbare stof, en voering op zich maakt het geheel ook al wel wat stroever. Maar, daar werd een mouw aan gepast (extra strook in de mouw voering) en het is helemaal ready to go!


Ik ben zelf best tevreden met de afwerking van het vestje, de binnenkant ziet er bijna even goed uit als de buitenkant, al zeg ik het zelf!


Om de voering erin te krijgen, volgde ik de Jack handleiding van Zonen 09, handig dat ik net zo eentje afwerkte, het zat nog in mijn hoofd. De onderkant van de voering van de mouwen deed ik ook in de Flower Field twill, zodat die zichtbaar is als ik mijn mouwboord omsla.


Ik draag dit zo graag! Ik vraag me elke ochtend af: past mijn Fulton hier bij? Vaak moet ik jammer genoeg nee zeggen, dus meer Fultons in de maak!


Een reactie is altijd fijn

-TNOC-

Patroon // Fulton Sweater Blazer // Alina design co // maat 10
Stof buitenkant // Desert Wood // See You At Six // Huis van Katoen
Stof binnenkant // Flower Field // See You At Six // Stik-Stof

Reacties

  1. Hoe zalig! Prachtig! De enige blazer die ik ooit draag is er eentje in rekbare stof met net zo'n kraagje, dus ik ben stiekem ook heel erg blij met jouw blogpost, ik denk dat ik al weet wat ik volgend jaar in de naailes ga naaien - module tailleur en tweestuks, dus het jasje heb ik alvast gevonden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh echt tof! Die moet ik onthouden want een blazer kan ik wel nog gebruiken in mijn kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Moh ja zeg, zo perfect! Ik hou er altijd van als blazers/jassen mooi gevoerd zijn. Die van de winkel hebben vaak wat lelijk glansgeval vanbinnen, maar dit is echt eentje die ik zo zou kopen! Heel mooie kleur ook, die maakt de donkere ondertoon van de bloemenstof meteen heel wat zachter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een kunstwerkje! Niet simpel, zo'n gevoerd vestje. Maar zo heerlijk zomerse kleuren. Daar ga je geniet van hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is supermooi seg en die kleuren passen zo goed bij elkaar! <3

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten