My way

Ik zag een tijdje geleden een pachtig stofje verschijnen bij Huis van Katoen. Alhoewel mijn voorraad zéér toereikend is, moest ik het gewoon hebben! De regel voor mezelf is dat het dan wel meteen verwerkt moet worden. Ik heb er dus al een voorjaars-zomer-broek bij!


Ik startte van het Lia patroon, uit Knip april 2018. Ik vond het meteen een heel tof model. Ik mat mezelf op, tekende braafjes maat 42 uit, en begon eraan. Die broek was echt vééééél te groot! Tailleband terug eraf, blinde rits terug eruit, zijpanden terug los...


Aan ieder voor- en achterpand heb ik er op heuphoogte 5 cm vanaf gehaald, de tailleband heb ik er 6 cm lager terug aan gezet.


Het patroon had steekzakken. Had, want bij mij is er maar een tweetal cm van over. Ik heb ze langs binnen wel dicht gestikt, wat zo hebben ze toch geen nut.


Na alle aanpassingen, ben ik er wel heel erg blij mee!


Ik vind de stof nog steeds de max. De springplooien vooraan vind ik ook heel tof.


Ik heb mijn hoofd gebroken over het laten doorlopen van de diagonale strepen in de zijnaden, maar aangezien een vrouwenlichaam nu eenmaal niet bestaat uit rechte lijnen, bleek dat onmogelijk. Door al het versmallen is het nog een beetje erger geworden.


Ik dacht dat ik me daaraan ging storen, maar ik heb me er al over gezet. Een klein opzoekwerkje leert dat zelfs de grootste modehuizen daar niet in slagen, dus dan mag ik dat ook ;-)


in de zijnaad zit een blinde rits. Dat was niet zo beschreven in het patroon, maar ik vond het beter zo. Door al mijn ingrepen, loopt de naad van de tailleband niet mooi door aan de rits, maar ik weiger dat terug los te maken. Het knooplint laat ik over de rits vallen, en dan springt dat verschilletje niet zo in het oog.


Laat het mooie weer maar terug komen!

Een reactie is altijd fijn.

-TNOC-

Patroon // Lia // Knip // april 2018
Stof // Huis van Katoen

Reacties

  1. Heel mooie broek. En heel leuke stof ! Geeft me zin er ook eentje te maken. Jammer genoeg heb ik die knip niet 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een werk maar het loont want je hebt een mooie broek bij

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten