Griekse godin of pyjama?

Ik was op slag verliefd op de Charlie Caftan van Closet Case Patterns toen ik hem zag. Hij stond dus snel op de planning, maar ik had knip-angst.


Ik koos uiteindelijk voor een viscose stofje van Soft Cactus, omdat het zo soepel valt en zo zacht is. Ik maakte de lange versie als eerste.


Tijdens het naaien beeldde ik me in dat ik me zou voelen als een Griekse godin bij het dragen van de caftan. Zachte kleuren, zon erop, vloeiend stofje, beetje wind in de haren, ik zag het helemaal voor me! 


Bij de eerste pasbeurt voelde ik me alsof ik in mijn pyjama zat... Te fletse kleur voor mij, druilerige dag, te lang, ... Ik was er dus van overtuigd dat ik het weer ging verknippen in een ander proef-model.


Maar, de Charlie Caftan stond op mijn 2018makenine lijst, dus ik moest toch laten zien dat ik het probeerde? Op kerstdag nam ik mijn man mee naar buiten om foto's te maken. Die dag was het koud, maar de zon scheen, er stond een briesje. 


Bij het zien van de foto's veranderde ik terug van gedacht! Het is nog geen Griekse-godin-gevoel, maar wel zeker goed genoeg om bij te houden voor een echte zonnige zomerdag, voor een strandbezoekje op vakantie of om over mijn badpak te trekken na een zwembeurt. 


(Kanttekening: wij gaan altijd naar de bergen op reis, wij zijn wandelaars, geen strandmensen, maar dat negeer ik even ;-) ).


Dus, de Charlie Caftan hangt nog in mijn kast, en een tweede exemplaar staat op de planning!


Een reactie is altijd fijn

-TNOC-

Patroon // Charlie Caftan // Closet Case Patterns
Stof // See you at six viscose // Lelastof

Reacties

  1. Ik snap je dubbel gevoel... Ik weet het ook niet zo goed. Weet je, je hebt hem gemaakt dus je kan het alvast afvinken. En als hij binnen een jaar te weinig uit de kast is gekomen, kan je hem nog altijd verknippen, toch? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. met de juiste accessoires die wat extra kleur brengen wordt dit vast en zeker een ideaal kleed voor de Griekse godin van de bergen ;-) In kreta hebben ze trouwens beide bergen en strand

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie deze caftan voor het eerst en ik vind hem echt heel erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten