Voor alles een eerste keer!


Ik wilde al een hele tijd een aantal grote stuks maken voor mezelf, namelijk een Ginger jeans en een Jack jasje. Afgelopen naai-weekend maakte ik ze allebei, en nog een Odette erbij!


Met het voornemen om geen kleren meer te kopen voor mezelf, kwam ook het besef dat ik dan wel degelijk ook broeken voor mezelf moest maken. Ik viel al snel op de Ginger jeans van Closet Case patterns, en begon alle mogelijke hashtags te volgen om inspiratie en moed op te doen. In de loop van de zomer, toen er nog steeds geen nieuwe broek was, bezweek ik en kocht er toch twee. Vlak daarna knipte ik mijn probeer-Ginger.


Het probeer model maakte ik in een relatief goedkope stof van bij De Stoffenstraat. Ik maakte geen contrasterend stiksel, wat de snelheid van het naaien ten goed kwam.


Aan de binnenkant van de tailleband en de zakken nam ik de overschot van mijn Kerst-kussens, de match is heerlijk al zeg ik het zelf! Er kwam een beetje kunst- en vliegwerk aan te pas om alle onderdelen te knippen (ik had maar een coupon ter beschikking, daar moest ik het dus mee doen), dus heeft de achterpas een extra naad en zijn de pijpen niet hélemaal recht van draad.


Het maakproces daarentegen liep van een leien dakje, de uitleg bij de Ginger jeans is super duidelijk. In de uitleg staat 'this jeans will hug you in all the right places', en dat is echt zo!


Mijn enige probleem momenteel is dat ik niet zo direct zie welke schoenen er onder passen, vandaar de blote voeten ;-)


Ik maakte op hetzelfde naaiweekend een Odette, en ik vind dat die twee mekaar wel af kunnen! Ik viel als een blok voor de kleuren van deze stof toen ik ze zag bij Huis van Katoen. Ik wist dat dit een winterse Odette moest worden!


Ook op een andere (gewone) jeans gaat het perfect. De stof is wat dikker, waardoor ze echt winters aanvoelt. Ik had het eerst niet verwacht, maar dit model staat me best goed.


Twee nieuwe top-stuks in (en hopelijk zoveel mogelijk uit) mijn kleerkast! De Jack toon ik je volgende keer ;-)

Een reactie is altijd fijn

-TNOC-

Patroon broek // Ginger jeans // Closet Case patterns // maat 14
Stof broek // Stretchjeans // De Stoffenstraat
Patroon shirt // Odette // LMV // maat 42
Stof shirt // Huis van Katoen

Reacties

  1. Reactie kort en bondig... wauw!!! Moet ik ook eens proberen... gaatje vinden ��

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wauw wauw wauw, ik krijg er weer goesting van om nog eens iets te naaien !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Ik maakte al verschillende broeken en had nog nooit de 'aha-erlebnis', helaas ...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten