Boysmom


Deze trui zat al lang in mijn hoofd, allez, 't is te zeggen: het opschrift zat al lang in mijn hoofd. De glitterflex had ik al zeker een jaar in huis.



Als bij toeval liep ik bij de uitverkoop van Het Machien op deze framboosroze sweater stof, een perfecte match! De boordstof zat ook nog in mijn kast, helemaal geweldig!


De trui werd geknipt voor het naaiweekend. Ik knipte initieel een I am Lion, met pofmouwen. Maar die mouwen vond ik maar niks bij mij, en in combinatie met de flex werd het teveel. 


Aangezien de flex al langer in mijn hoofd zat, moesten de mouwen het onderspit delven. Ik luisterde wel naar het advies van de mede-naaiweekenders (ah ja!) en verkleinde het lettertype voor de print.


Ik haalde ze eruit, herknipte de mouwkop, en zette ze terug. De aandachtige kijker heeft natuurlijk meteen door dat dat niet hélemaal is zoals het hoort. Omdat het eigenlijk een pofmouw was, zijn de schoudernaden vrij smal, waardoor ze nu te ver naar binnen vallen en de mouw een beetje 'trekt'.


Maar ik 'trek' me dat totaal niet aan! Deze trui tovert steeds een lach op mijn gezicht. Every girl deserves a little sparkle in her life, niwaar?



Een reactie is altijd fijn

-TNOC-

Patroon // I am Lion (maar dan zonder de pofmouw) // I am patterns // maat 40
Stof // sweat // Het Machien

Reacties

Een reactie posten