Schoolfotograaf aka deadline sewing

Ieder jaar weten wij ruim op voorhand wanneer de schoolfotograaf zal komen. Ieder jaar opnieuw neem ik me voor om tijdig aan de outfits te beginnen. Ieder jaar opnieuw faal ik daarin.

Maar niet dit jaar! Ik had alles goed op tijd in huis, en ze gingen matching Theo's krijgen. Allee, ik faalde dus maar half (maar ik slaagde dus ook half) want de Theo van de jongste was op tijd klaar! (De oudste droeg één van zijn nieuwe Billies, dus ook helemaal tip top!)


Ik zag deze mooie streepjesstof in de uitverkoop van het Machien en mijn hoofd zei: mine! Ik combineerde met oker (nog steeds een all time favourite) en tadaa!


Ik experimenteeerde een beetje met contrastkleuren. De binnenste pas, de onderkraag en de binnenste staander zijn oker, net als de onderslag en de achterkant van de overslag. Dat was wat extra naaiwerk en wat extra naden in de polo sluiting, maar ik ben blij dat ik het deed!
Op een schoolvrije woensdag trokken wij naar een zo goed als lege speeltuin. Zoon met iets anders bezig = kans op redelijk goeie foto's.


Zoals deze, redelijk :-); Niet heel scherp, maar zie je hoe die lijntjes doorlopen aan de zijkant?

En zie je hoe de lijntjes van de polo sluiting (redelijk) doorlopen? Da's uitgemeten he!


Na bandwerk-Billies is het ook wel eens fijn om iets te maken wat een beetje moeilijker is en iets meer precisie vraagt.


Nu die andere Theo nog!

Alle Stikbelgique van deze week vinden jullie hier:
FlaflinkoKhadetjesNaaisdrovje WilwarinCoutureLarthSkwadraatliveAdivastyleJust DelphineNoxeemaMiss PixieGezien bij JustinePlus 2 is 5!MimalokiLilliepawillieSewing à la carteGirls in UniformMiel de FleurMarieke FalderiekeStoffenspulletjes

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Patroon // Theo polo van Zonen 09 en Marleen // maat 116S
Stof // Het Machien

Reacties

  1. Schoon, en die combinatie met dat oker is geweldig goed geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige Theo. 💛 Ik ben zelf ook dol op oker en met dat bruin komt alles tot zijn recht. Knap gedaan. 👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leukerd! Mooi die lijntjes 😍 ziet er toch doorlopend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig 💛! En applaus voor de doorlopende lijntjes en de details 👏👏👏

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, een heel mooi werkje. Fan van het stofje en jouw prachtige afwerking.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Hier ging mijn ventje met een gekochte t-shirt naar de fotograaf. Ik was extreem te laat (had het de ochtend zelf maar pas door helaas.) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een gedurfde combinatie! Mooi jongensgerief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oooh wauw dat is een mooie! en leuke foto's in de speeltuin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie polo met prachtige details.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow voor die doorlopende lijntjes, knap!
    --en hahaha, matching outfits voor de schoolfotograaf. Ik ben al blij als die van mij hun haar een beetje goed ligt en ze niet kijken als volslagen idioten. Matching outfits is hier geen haalbare kaart ;)--

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Doorlopende lijntjes, phoe wat een werk! Maar wat knap, met het oker helemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig leuk! Petje af voor de preciezie waarmee je dit maakte!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige versie!! Ik vind de stofkeuze helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten