Zomer in de herfst


Alhoewel de herfst al zijn intrede deed, ben ik nog niet klaar met het tonen van mijn zomer-naaisels. Deze Genova, bijvoorbeeld.



Ik volgde het voorbeeld van anderen (ik weet niet meer waar ik het het eerst zag) en maakte deze jurk niet met een tunnel, maar met een elastiek.


Ik verlengde het bovenstuk met 5 cm, zodat de elastiek op het breedste deel van mijn buik valt, en dus zo een beetje verdoezelt.


Ik moest uiteindelijk alles weer zo'n 4 cm innemen aan weerszijden, waardoor de mouwen een beetje te breed zijn naar mijn zin (die deed ik namelijk niet opnieuw).


Het stofje is een satijnachtig luchtig viscose stofje: vreselijk om te knippen, heerlijk om te dragen. Ik vond het in de uitverkoop van Het Machien.


Wie mijn stories op Instagram zag, heeft gemerkt dat ik zo'n 30 cm van mijn haar kwijt ben (alle, kwijt, ik liet het afknippen voor Think Pink). Dit is dus wellicht de laatste blogpost waarin ik opdraaf met lange haren!


-TNOC-

Een reactie is altijd fijn

Patroon // Genova // La Maison Victor
Stof // Het Machien

Reacties

  1. Een zomers naaisel, maar het kleurenpalet zorgt er volgens mij ook dat het perfect draagbaar is op warmere herfstdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk jurkje! Kan ook perfect nog even de herfst in gedragen worden met een leuk vestje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleuren! Die maken er meteen een zomer-slash-herfstnaaisel van ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit staat je geweldig! Volgens mij ook zeker draagbaar in de herfst en winter

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten