Rocco op reis



Na (de eerste) Pim op reis, is het vandaag de beurt aan (de eerste) Rocco op reis! Ik maakte een aantal (ahum) shorts en truien, en die gingen allemaal mee.


Tijdens onze eerste wandeling in Slovenië, aan het prachtige Bohinsjko jezero (het meer van Bohinj), mocht Rocco mee. 


De trui behoeft niet te veel uitleg: een prachtige grill uit de vorige SYAS collectie, een prachtig patroon, een prachtige omgeving, en een prachtige jongeman!


De broek is één van de Rocco shorts, en de (voor mijn gevoel) minst geslaagde, omwille van de stof. Ze heeft de dikte van een french terry, maar slechts de zwaarte van een tricot, en lubbert dus nogal gemakkelijk. 


Ik deed nochtans moeite voor de afwerking van de boorden, sloeg om naar buiten toe en zette vier maal vast met een trench. Ik voorzag ook zakken.


En ik maakte ineens één voor grote broer én één voor kleine broer, ah ja. 


Soit, ondanks het niet goed vallen vinden de broers ze wel geweldig goed zitten (en wederom ideaal swish-gerief), dus gedragen zullen ze zeker worden.


Een tweede Rocco short is er eentje uit een zeer stevige kwaliteit, namelijk de effen groene (uiteraard ook uit een vorige collectie, namelijk de 'We are all stars' collectie) van Chat Chocolat. Hierin houdt de broek mooi haar vorm, en deze is dus perfect!


Het is super basic, geen plooien, geen zakken, gewoon twee voorpanden, twee achterpanden en een heupboord. Zalig! Deze ging mee blote-voeten-paden.


Bij het zoeken naar foto's herbeleef ik stukjes Slovenië, da's gewoon dubbel genieten.

Een reactie is altijd fijn

-TNOC-

Patroon // Rocco // Zonen09 // maat 140
Stof broek blauw // Stoffenspektakel

Reacties

  1. leuke stukken en inderdaad da's het leuke aan nieuwe kledij meenemen op reis voor blogfoto's, je hebt er extra plezier aan

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten