Copy paste


Eind vorig jaar troonde ik de oudste zoon nog last minute mee naar de stoffenwinkel om een stof te kiezen voor een Rocco voor mijn jongste broer. Hij wou alleen mee als ik beloofde dat hij ook een stukje van de stof mocht, want hij ging kiezen!


En zo geschiedde. De zoon haalde (onder lichte sturing) deze mooie blauwe piqué-achtige sweater uit de rekken van Het Machien. Hij zag zijn nonkel wel rondlopen in dit stofje, en bij uitbreiding, ook zichzelf!


De trui voor de nonkel was eerst af, maar die laatste heeft nog wat overtuigingskracht nodig om voor mijn camera te komen staan ;-). Dus toon ik u alvast wat ik deed met de overschot van de stof!


Een eenvoudige Rocco met een oker detail aan de mouwen, om de simpele reden dat ik niet genoeg stof had om de mouwen uit één stuk te knippen. Ik doorstikte alle deelnaden, en ben echt wel tevreden met het resultaat. 


Met deze trui in gedachten kocht ik mijn eerste Albstoffe boord bij De Stoffenkamer. Ik vind 'em erg mooi, maar vond het niet zo simpel om die mooi dicht te naaien, aangezien de boord niet dubbel zit. Het laatste stukje deed ik zelfs met de hand.


Bij de Rocco trui, kwam een Rocco sweatpants. Ik ben zo content van het exemplaar van de jongste zoon dat ik voor de oudste abslouut ook zo eentje wou. Eenvoudige stof, ingestikte vouwen, zakken, en ready to go!


Deze broek is zonder twijfel nu al een topper in zijn kleerkast, hij vraagt er zelf achter, en ja: met deze Rocco's gaan mijn kinders gewoon naar school! Ze zijn gecatalogeerd als 'broek', niet als 'jogging broek'. Ik ben zwaar fan van Rocco, maar dat had je waarschijnlijk al wel door...


Alhoewel de broek in mijn hoofd eerst een combinatie maakte met een andere Rocco, vind ik deze twee ook prima samen passen. Ze hebben ondertussen beiden de schooltest doorstaan. Op naar nog wat meer Rocco's!

Patroon // Rocco // Zonen 09 // maat 140
Stof broek // Artevelde Stoffen
Stof trui // Het Machien
Boordstof // Albstoffe // De Stoffenkamer

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

  1. Om diezelfde reden kocht ik de boordjes nog niet, maar ik vind ze toch een echte meerwaarde geven aan deze trui. En die Rocco-broek, ja, zalig hé. Ik woon ook in de mijne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een perfecte combo deze Rocco bij de Rocco en dan de boordjes er nog bij! En nu hop, nonkel, voor de camera! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi die boordjes, maar klopt, ik vind het ook jammer dat ze niet dubbel zijn.

    Ja, de Rocco in al zijn mogelijkheden, mij moet je niet meer overtuigen! Super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knappe combinatie ! En die nonkel voor de camera !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten