Jonge leeuwen


Ik heb twee jonge leeuwen in huis. Soms lieve welpjes, die super goed samen spelen, lachen en dansen, en elkaar spontaan een knuffel geven. Soms echte vechters, die elk hun plaatsje opeisen, hetzelfde speelgoed willen en op hetzelfde moment, en wel meteen, mijn aandacht willen.


Twee werd die jongste leeuw van mij al. Twee. Er zijn geen babietjes meer ten huize TNOC. Langs één kant is dat jammer, langs de andere kant is dat heel plezant. Ze hebben veel aan mekaar, en zijn echte broers. Ze kunnen niet zonder elkaar, maar ook niet altijd mét elkaar.


Voor zijn tweede verjaardag maakte ik een leeuwen polo, nogmaals volgens de Theo hack van Marleen. Ik gebruikte dezelfde kleuren als voor deze Billie, die uit de restjes getoverd werd.


Het warme oker maakt het geheel zachter, en prima geschikt voor de aankomende herfst.


De binnenpas voorzag ik ook van leeuwen.



De polo maakte ik op de Sewing Sunday, ondertussen weer bijna een maand geleden. Ik sprak af met Marleen en Mieke, en had een heerlijke dag. Naaien, tetteren, lekker eten, en dat temidden van een bende vrouwen die allemaal met dat doel kwamen! 


Zoals wel vaker als ik andere bloggers / naaisters ontmoet, achteraf weer wat spijt dat ik niet veel volk aansprak. Maar hoe gaat dat dan? Volgende keer iedereen een plakker op zijn voorhoofd, genre: Ik ben Joke, van The Needle Of Choice! Meteen een aanspreekpunt dan :-)


Voor het feest zelf ging ik op zoek naar leeuwen-attributen en kwam van een behoorlijk kale reis terug. Ik besloot het te houden in het kleurenpalet: beige, geel en goud. De hele versiering kreeg die kleuren, en we konden lekker buiten feesten. Ik mispakte me wel een beetje aan die vrolijke balletjes, ik was wel een paar uur bezig om die allemaal in mekaar te prullen… Maar blij met het resultaat (en ik bewaar ze voor een volgende keer :-) ).



Op de plaats van de jarige voorzag ik een grote gouden leeuw, kwestie dat niemand kon zeggen dat ze niet wisten waar het feestvarken zat (al zat hij niet veel aan tafel, maar genoot hij vooral van alle aandacht en maakte de trampoline onveilig samen met de zotte nonkels).


Het was een heerlijke verjaardag. Proficiat, kleine man!



Patroon // Theo polo // Zonen 09 en Myblou
Contraststof // Fragile // Mondepot

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

  1. Een keileuke partypolo voor je feestbeest(je)! Wat een werk, die ballen, maar wel mooi hoor.
    Goed idee om volgende keer "Wie ben ik-badgekes" te voorzien. Op naar de volgende sewing sunday?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt super geslaagd Joke! 💙 En dat moeten we beslist eens vaker doen zo samen op naaidate gaan! 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gefeliciteerd! En hij had een mooi shirt aan! Groetjes stipjes en datjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik die prachtige polo zie, moet ik die hack blijkbaar toch dringend eens van dichterbij bekijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig mooi!!! Super kleurencombinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Keimooi! Ik ben ook superfan van dat patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een schoontje! Die ballen zijn superleuk. Ik probeerde een paar jaar hetzelfde, maar mijn resultaat was niet zo schoon als dat van jou, een zeer goed werkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Joke, zo'n mooie polo toch! En hij staat er ongetwijfeld geweldig mee! Hier wordt de zoon morgen ook 2. Het gaat toch verdomd snel allemaal! Zelfs die geweldige zoondag is vandaag ondertussen al een jaar geleden...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Elke keer - maar echt élke keer - dat ik zo'n polo zie, denk ik "ik moet die hack ook eens uitproberen". Maar kwam het er al van? Euhm... *radiostilte*

    Ik vind deze alvast heel tof! Wat een mooie kleuren voor het aankomende seizoen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben voor die sticker 😁 en ook helemaal weg van deze polo natuurlijk! Zo schattig zeg

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met de jarige! En wat een mooie outfit weer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten