Het gemakkelijkste broekje aller tijden

De titel van deze post slaat de nagel op de kop. Want dat is exact wat broekje is. Het gemakkelijkste broekje aller tijden. Om te tekenen, om te maken, om te dragen, het is gewoon super voor alles.


Om het broekje te tekenen heb je één patroondeel nodig (tailleband en boordjes niet meegeteld, officieel zitten die ook niet in het patroon, die moet je er zelf bij tekenen ;-) ). Als in 1. Niet meer, niet minder (ha nee). Eén dus. Er is dan ook geen voornaad, en geen zijnaden. Enkel een achternaad en tussenbeennaden (niet zeker dat dat een woord is, maar je weet vast wat ik bedoel!). Zalig om te dragen, toch?


Het is wel een beetje hoog, vind ik. De volgende ga ik zo'n vijfcentimeter minder lang tekenen.


Het patroontje is bovendien gratis. Ik vond het op de Facebook groep voor gratis naaipatronen, en het is hier beschikbaar. Ik maakte deze eerste testversie uit effen tricot in maatje 80, maar reken maar dat er hier nog zullen volgen! En in shortjes vorm voor de zomer! Woohoo, gemakkelijke baby broekjes, kom maar op!

Stof: Okergele tricot van Spriffels
Patroon: Ras baby hose

Een reactie is altijd fijn!

-TNOC-

Reacties

Een reactie posten