tijd voor iets nieuws

Na alle pyjama's die van onder mijn naald zijn gekomen, was het tijd voor iets nieuws. De zoon kon (en kan nog steeds, joepie!) wel wat broeken gebruiken. Vorige keer gebruikte ik het patroon van Dana (Made). Op zich werkte dat prima, het resultaat was alleen te groot. Daarom nam ik het patroon er terug bij, samen met een goed passende broek en ik "herwerkte" het om een hopelijk beter passend resultaat te geven. Ik presenteer u: een gele gabardine denim broek, waar ik best fier op ben:

After all the PJs that were produced by me and my machine, it was time for something new. The son was (and still is, yay!) in need of some trousers. Last time I used the pattern of Dana (Made). It worked pretty well, except that the result was too big for my son. So, I took the pattern again together with a pair of well fitting trousers, and reworked it to give a better result. I present to you: a yellow gabardine denim pair of trousers, which I'm proud of:



Ik wilde ook zakken in de broek, en ook daarvoor vond ik een geweldige tutorial! (Let ook op het etiketje, voor de verandering heb ik eraan gedacht om het erin te naaien.)

I also wanted front pockets, and I've found the greatest tutorial to make them! (Mind the little tag, I've thought about it in time for a change.)



Voor de zakken achteraan tekende ik zelf wat, stikte de randen om en stikte het geheel dan vast. Cute, al zeg ik het zelf :-)

For he back pocket, I drew something myself, stitched around and on to the trousers. Cute, even if I say so myself :-)


De broek: goedgekeurd om te spelen...

The pair of trousers: approved for playing...


... om rond te wandelen ...

... walking around ...


... en om op de mat te liggen! Een blije zoon, een blije mama :-).

... and lying on the floor! A happy son, a happy mom :-).


Stof - Fabric: gele gabardine denim washed - yellow gabardine denim washed
gekocht bij - purchased atKoekepeertje
Patroon - pattern: een mix van MADE en mezelf - a mixture of MADE and myself
Tutorial voor de zakken vooraan - tutorial for the front pockets: make it - love it

-TNOC-

Reacties